איך לקרוא שעון? המדריך המלא של אורלנדו

אין תגובות

איך לקרוא שעון

העולם מתקדם, שעונים דיגיטליים המציגים את השעה במספרים ושעונים חכמים עומדים בראש הקדמה, עם זאת שעון המחוגים או בשמו השני, השעון האנלוגי, הקלאסי מסרב להתפנות ומככב כמעט בכל בית, משרד, או מקום ציבורי. אבל מסתבר, שחלק מגדול מהדור הצעיר אינו יודע לקרוא את השעון הזה. אל דאגה, עד סוף המאמר כבר לא תהיה לכם בעיה עם זה.

במאמר זה נסקור איך קוראים שעון מחוגים? איך לקרוא שעון דיגיטלי? נתייחס למבנה השעון, למעבר לשעון דיגיטלי וסופר דיגיטלי ומה זה אומר בכלל "תסתכל בשעה 4 שלך "? הכל במאמר 'איך לקרוא שעון? המדריך המלאשל אורלנדו'.

מבנה שעון מחוגים

רגע לפני שנדבר על איך קוראים שעון מחוגים ואיך קוראים שעון דיגיטלי נדבר על מבנה השעון. שעון מחוגים עשוי מעיגול ובו 12 ספרות המייצגות שעות ביממה. יממה מורכבת מ-24 שעות ומסתיימת בשעה 12:00 בלילה. כלומר, בחשבון פשוט, מחוג השעה עובר על כל שעה פעמיים. פעם אחת במהלך שעות היום למשל 08:00 בבוקר ובפעם השנייה במהלך שעות הלילה, למשל 08:00 בערב.

שעה מורכבת מ-60 דקות. כלומר בשביל שתתחלף השעה מ08:00 לשעה 09:00 צריכות לעבור 60 דקות. בין כל ספרה בשעון ישנן 5 דקות, כלומר אם נכפיל 5 דקות כפול 12 ספרות נקבל 60 דקות בשעה.

איך לקרוא שעון מחוגים?

בשעון המחוגים תמצאו 2 מחוגים. מחוג קטן המצביע על השעות מ1-12. אבל נשאלת השאלה מה קורה אם המחוג הקטן מצביע בין השעות? למשל המחוג הקטן ממוקם בין 12:00 ל-01:00. במצב כזה השעה היא אחרי 12:00 אבל לפני 13:00 (או 01:00) כלומר עד שהמחוג הקטן לא יעמוד במלואו על השעה 01:00, השעה עדיין תהיה שתיים עשרה ומשהו.

המחוג השני בשעון המחוגים הוא המחוג הגדול המצביע על הדקות. כפי שציינו מקודם, בכל הקשור לדקות כל ספרה מציינת תוספת של 5 דקות. כך למשל הספרה אחת מייצגת 5 דקות, הספרה 2 מייצגת 10 דקות, הספרה 3 מייצגת 15 דקות, הספרה 4 מייצגת 20 דקות, הספרה 5 מייצגת 25 דקות, הספרה 6 מייצגת 30 דקות, הספרה 7 מייצגת 35 דקות, הספר 8 מייצגת 40 דקות, הספרה 9 מייצגת 45 דקות, הספרה 10 מייצגת 50 דקות, הספרה 11 מייצגת 55 דקות והספרה 12 מייצגת 60 דקות ומעבר לשעה הבאה.

האם צריך לזכור את כל זה בעל פה? לא ולא. המבנה של השעון עוזר לנו לזכור. למעשה אפשר לחלק את העיגול לארבע רבעים. מחצית מהעיגול היא מחצית השעה כלומר 30 דקות. בהתאם, רבע מהעיגול הוא רבע שעה כלומר 15 דקות. שיטה נוספת לזכור היא באמצעות לוח הכפל של הספרה 5. פשוט מכפילים ב-5 את הספרה שעליה עומד המחוג הגדול.

זיכרו, כשאנחנו קוראים שעון מחוגים קודם כל יש להסתכל על המחוג הקטן שמצביע על השעה ורק לאחר מכן על המחוג הגדול המצביע על הדקות.

"תסתכל בשעה 4 שלך". מה זה בעצם אומר?

יצא לכם לשמוע פעם את הביטוי "תסתכל בשעה X שלך"? לא מעט פעמים אנחנו רוצים להפנות את תשומת הלב של החבר או החברה שלידנו למשהו או מישהו שאנחנו רואים בסביבה שלנו. אבל, את כולנו לימדו שלהצביע זה לא יפה ולפעמים להשתמש בצפון, דרום, מזרח, מערב זה לא מספיק מדויק או מובן ולכן הומצאה שיטת ההכוונה באמצעות שעון מחוגים דמיוני.

מה זה אומר? שאתם יכולים לגרום לאדם שלידכם להבין על מה אתם מדברים מבלי להצביע ובאמצעות שעון דמיוני. אם תאמרו לו תסתכל בשעה 4, אותו אדם יצטרך להפעיל את הדמיון ולצייר בראשו מחוגי שעון דמיוניים , כאשר הוא נמצא במרכז ו-12 זה ישר מלפנים, כך הוא יוכל להבין למה התכוונתם. נשמע מסובך? זה הרבה יותר פשוט כשמתורגלים בקריאת שעון מחוגים. האם זה הופך אותנו ליותר מנומסים? אולי בקצת.
ותכל'ס, איפה זה "שעה 4"? ימינה וטיפה אחורה…

איך לקרוא שעון דיגיטלי?

תשכחו מכל מה שהסברנו בקשר לשעון מחוגים. השעון הדיגיטלי הופך את החיים של כולנו ליותר קלים וחסרי מאמץ. השעון הדיגיטלי מציג לנו את השעה ואת הדקות מבלי לחשוב יותר מידי.

הדבר היחידי שצריך לדעת הוא שבניגוד לשעון מחוגים שמציג 12 שעות בלבד וכל שעה מופיעה פעמיים ביממה, כאן, בשעון הדיגיטלי, יש 24 שעות וכל שעה מוצגת פעם אחת בלבד. בהתאם לכך תמצאו את 08:00 בבוקר ו-20:00 בערב, 09:00 בבוקר ו-21:00 בערב, 12:00 בצהריים ו- 00:00 בלילה, 13:00 בצהריים ו-01:00 לפנות בוקר. את השעון הדיגיטלי כולנו נוכל למצוא בסמארטפון שלנו.

המעבר לשעון סופר דיגיטלי

הקידמה והטכנולוגיה לא פסחו על עולם השעונים. בחזית הקדמה עומדים היום השעונים החכמים שמשנים כמעט כל מה שידענו על שעונים. למעשה מדובר בסוג של סמארטפון שניתן לבצע דרכם שיחות טלפון, לחזור למיילים, להאזין למוזיקה, לבצע שיחות למוקדי חירום, לעקוב אחרי הביצועים הספורטיביים שלכם, לנטר את המדדים הבריאותיים שלכם כולל לחץ דם, דופק ולזהות אי סדרים ואף כוללים אפליקציה לעקוב אחר איכות השינה ואפליקציה למדיטציה. התכונות השונות תלויות כמובן יצרן ודגם.
יש לציין שלמרות התכונות הרבות שמציגים שעונים חכמים מעבר להצגת השעה, ישנם לא מעט אנשים שמעדיפים לענוד שעון מחוגים או שעון דיגיטלי. הדבר קשור להעדפות האישיות, לעיצוב ולאורח החיים והסגנון.

לסיכום

במאמר זה סקרנו את מבנה שעון המחוגים, איך קוראים שעון מחוגים, איך לקרוא שעון דיגיטלי, המעבר לשעון חכם ואיך נשארים פוליטקלי קורקט באמצעות שעון מחוגים וירטואלי.

בסופו של יום, לא משנה אם אתם מעדיפים שעון מחוגים, שעון דיגיטלי או שעון חכם, חשוב שתענדו שעון איכותי שמתאים לכם ולאורח החיים שלכם. כאן בחנות של אורלנדו שעונים תוכלו למצוא מגוון שעונים איכותיים במחירים נוחים.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *